Onko teillä lävistyksiä tai tatuointeja?

Tuo otsikko nyt onkin pää kysymykseni, eli onkos kontulaisilla lävistyksiä,tai tatuointeja, jos on niin minkäslaisia löytyy??

Vaikka ei olisikaan lävistyksiä niin haluaisin tietää ihmisten mielipiteitä lävistyksistä!!?

Päivitetäämpäs vähän tätä omaa kuvaani. Eli nykyisin mulla on vasemmassa korvassa tragus, yksi korvis ja 6mm lobe.
Oikeassa korvassa conch, kaksi korvista ja 6mm lobe.
Molemmat nännitkin on tullut lävistettyä.
Omaan myös yhden tatuoinnin, joka löytynee selästä.
 
Lävistykset on ihan jees, jos niitä ei oo liikaa. Itselläni oli viimekesänä myös tuolla korvan rustossa läväri, mutta se tulehtui ja piti ottaa pois (tiedän, tiedän, kuka tyhmä ottaa kesällä lävistyksen... :roll: ) ja nyt olisi tarkoitus ottaa se uudestaan. Toisena haaveena on lävistys alahuuleen, mutta äiti pistää niin paljon vastaan, että taitaa siihen mennä sitten vielä muutama vuosi... :(

Jos tässä nyt saa hieman mennä laajemmalle haluaisin kysellä samaa tatuoinneista.
Mitä mieltä olette niistä ja onko kellään niitä? Itse haluaisin kovasti tatuoinnin, mutta äiti... :evil:

edit: ja jos joskus tulen ottamaan tatuoinnin, niin sillä pitää olla oma merkityksensä, että sitä voi kantaa koko loppuikänsä.
 
Ei varsinaisesti, siis on vaan 5 tavallista korvisreikää joista 4:ssä korvis.
No yleensäottaen miusta lävistykset on ok, muilla kuin itselläni :D Olen usein harkinnut nenänapin ottamista mutta harkinta asteelle on aina vaan jäänyt. Mietityttää että miten se sitten nuhaisena... se nappi täytyy ottaa pois ja sit se tietysti menee umpeen koko reikä :?
Itse en siis kyllä ottaisi muualle kuin korviin ja nenään lävistystä. Mutta mutta, kyllä esim napakoru ja joku kiva ja pienehkö kulmakoru näyttää ihan kivalle :D
 
Lävistys

Ei mul mitää lävistyksii oo. Voiks joku kertoo mulle, et mitä järkee niis oikee on? 8)
 
minulla on kolme tavalista korvista ja yks rustossa. olen miettinyt napakorun ottoa, mutta ajatus on vasta harkinnan kannalla :) ongelmana ei ole äiti. ei todellakaan, sehän antais ottaa lävistyksen vaikka mihin. tosin kieli on paikka jota ei hyväksytä. minun kipukynnys vain on kovin alhanen :oops:

leisesti otaen hyväksyn korut ja tatskat, jos niitä on vain pari kolme. liiallisuukset eivät ole kauniita.
 
Eipä ole yhden yhtä. Olen kyllä harkinnu korviksia tai napakorua, mut mä pelkään pistämistä niin hirveesti, et harkinnan tasolle on jääny. Lisäks ne ei kyl ees sopis mulle, liian pienet korvat :( .

Tatskaa oon kanssa harkinnu, mut mun mielestä ne on vähän liian ikuisia. Mikään ei oo kauheemman näköstä kun kulahtanu ja venyny tatuointi. Hennatatuoinnit lähtee kuulemma ajanoloon pois, mut mitään muuta mä en niistä tiiäkään. Onko joku koklannu?
 
Ihan aluksi totean nyt sitten, että sukupuoleltani olen se komeampi (hermis!).

Aikoinaan, kauan kauan sitten, minulla oli korvis. Se lähti kuitenkin irti, enkä saanut sitä takaisin ja pian reikä menikin jo umpeen.
Mitään kiinnostusta ei ole tuon jälkeen pahemmin ollut ottaa mitään koruja mihinkään. Ja jotenkin, naamaani ei sellaiset sovi. En tiedä johtuuko se laseistani vai mistä, mutta minä en vain oikein pysty mieltämään niitä esteettisiksi juuri minun naamassani. Piilareiden kera moinen ehkä jo onnistuisikin, mutta se on jo ihan toinen tarina.
 
Lävistyksiä ja tatuointeja ei minulla ole, vielä. Tässä syksyn aikana olisi tarkoitus ottaa ainakin tatuointi ja ehkä muutama lävistys. Tämä riippuu aivan sen hetken rahallisesta tilanteestani. Mutta sen tatuoinnin otan jokatapauksessa, yläselkään musta suomileijona. Vanhempani eivät ole mitenkään erityisen innoissaan asiasta, mutta eipä se heille mitenkään enää kuulu (tosin, asun vielä kotona...) En ymmärrä miksi vanhemmat yleensä suhtautuvat niin negatiivisesti lävistyksiin ja tatuointeihin.
 
Minulla on vain kolme reikää toisessa korvassa, yksi niistä aivan ylhäällä, kaikissa rei'issä pienet renkaat. Minulla ei ole mitään lävistyksiä vastaan mutten myöskään tunne mitään erityistä halua lävistyttää itseäni tai hankkia tatuointia. Nuo kolme reikää ovat tarpeeksi, ja niiden epäsymmetrisyys antaa minulle kieroa nautintoa (paremman sanan puutteessa). Minun kaltaisellani kiltillä tytöllä kuuluu olla korkeintaan yhden korvikset, ja kummassakin korvassa täytyy olla reikä. Nuo kolme korua ovat minun pieni kapinantapaiseni kiltin tytön muottia kohtaan ja on hauska yllättää ihmisiä. Korut tosin eivät yleensä näy, hiukseni ovat sen verran pitkät.
Toisaalta kapinani pienuus kuvaa hyvin minua ja sitä että oikeasti olen todella kiltti. En osaa tehdä mitään hurjaa tai näyttää siltä.
 
Minulla on vain tavalliset korvikset, siis yksi pari reikiä korvissa, eikä mitään muuta.

Olisin halunnut ottaa reiät korviin jo lapsena, mutta äitini ei millään suostunut. Varmaankin uskonnollinen elämänkatsomus vaikutti asiaan, tekosyynä hän käytti sitä, että korvikset voivat tarttua johonkin ja repiä korvan. Niin varmaan.

Kun sitten kasvoin ilman korviksia, lakkasin kaipaamasta niitä ja murrosiän jälkeen en edes halunnut niitä, koska minusta tuntui, etten näyttäisi niiden kanssa itseltäni. Mutta nyt aikuisena huomasin ajattelevani, miten epäreilua on, etten voi käyttää mitään kivoja korvakoruja. Niin päätin ottaa reiät, ajatellen, että jos en pidä niistä, voin antaa niiden kasvaa umpeen. Korut ovat korvissa vieläkin, joskaan en enää ole niistä niin innostunut, että jaksaisin joka aamu miettiä, mitkä korut haluan niihin laittaa.

En aio ottaa reikien rivistöä korviini, minusta se vain ei näytä kivalta, kuten eivät lävistyksetkään. Minulle varsinkin piikeillä koristetut lävistykset assosioivat kipua ja ovat jotenkin pelottavia. Onko mukavaa suudella ihmistä, jolla on kielessä tai alahuulen edessä törröttää piikki?

-----------------
Hennatatuointia olen kokeillut. Se tehdään piirtämällä iholle kuvioita värjäävällä hennatahnalla. Kuvion väri on punaruskea, tummuusaste riippuu paitsi siitä, kuinka kauan aineen annetaan vaikuttaa mutta myös henkilön ihosta. Väri lähtee kulumalla pois, en muista kuinka kauan siihen meni, enintään muutama viikko.
 
Lävistyksiä minulla ei ole (eikä varmaankaan tulekaan), mutta kaksi tatuointia kyllä. Toisen otin lukiossa, toisen kotoa muutettuani. Molemmat ovat vihreitä lohikäärmeitä, pienempi siivet levällään lapaluun päällä, toinen renkaaksi kiertyneenä olkavarressa (on kaiketi olevinaan jonkinlainen Ouroboros-käärme häntä suussaan). Harkitsin tatuointia aikani, en kuitenkaan vuosikausia. Jouduin kahnauksiin perheeni ja poikaystäväni kanssa, jotka eivät yhtään tykänneet ideasta. Vanhemmat kaiketi ihan vanhemmuuttaan, poikaystävä siksi, ettei halunnut minusta tulevan kauttaaltaan tatuoitu, outo vaihtoehtoihminen (ei tullut).

Lävistykset eivät oikein ole minun juttuni, en koe, että saisin niistä mitään lisää itseeni ja persoonaani. Täyteen tuikitut kasvot eivät minusta ole esteettisesti mukavat, mutta yksi-kaksi lävistystä voi olla kivankin näköistä. Tatuointini ovat minulle tärkeitä, mutteivät mitenkään keskeisiä osia itseäni. Joskus ihmettelen sitä, että uskalsin edes ottaa ne, olen muuten niin hissukka ja hiljainen. Ne muistuttavat minua siitä, että voin olla ihan mitä haluan, niin hurja tai kiltti kuin mieli tekee. Ajatus lohikäärmeistä on henkeäsalpaava, ne edustavat minulle sellaisia asioita, joihin haluan pyrkiä.
 
Mulla ei ole mitään, ei edes korviksia! Enkä saa ottaa, porukat pelkää että ne tulehtuu ja mun korvat tippuu pois tai jotain :D Mutta jos nyt saisin ottaa jonkun lävistyksen,niin ottaisin kulmalävärin. Tahtoisin sitä enemmän kuin korviksia, mutta en saa :( Pitää tyytyä kohtaloonsa... Mulla ei ole mitään lävistyksiä eikä tatuointeja vastaan, mutta se amputointihomma on hieman eh? :? outoa? Kuka nyt haluaa poistaa itseltään sormen huvin vuoksi? Mutta poistakoon jos tahtoo...aivan keskenään jos joku haluaa niin tehdä...
 
Mulla oli ennen korvis, otin sen kai tokalla luokalla ala-asteella ja pidin sitä aivan yhdeksännen luokan alkuun asti. Sitten kyllästyin ja otin sen pois samalla kuin otin lävistyksen silmäkulmaan.

Mun mielestä lävistykset on hienoja kunhan niitä ei vaan ole liikaa. Muutama korvis ja vaikka huuli tai silmäkulma lävistys on ihan tarpeeksi, sitten kun niitä on liikaa alkaa näyttää jo "pelottavalta" !!! :wink: varsinkaan muijille liiat lävärit eivät sovi mutta muutama näyttää hyvältä.....
 
Ei ole lävistyksiä eikä tatuointeja, eikä kyllä tulekaan. Tulin siihen tulokseen, että toki tuollainen olisi hetken ihan hieno elementti, mutta pitkällä tähtäimellä alkaisi harmittaa ja vanhana varsinkin. Ja vielä mitä lävistyksiin tulee, en muutenkaan pidä minkäänlaisia koruja, kaulassa, sormessa jne. , koska en jotenkin koe olevani koruihmisiä enkä oikein pidä moisista, joten minussa kiinni oleva koru ei todellakaan kuulosta houkuttelevalta.
 
Alahuuleen olen ajatellut ottaa, mutta kaksi muttaa on:
1. En ole vielä ihan varma. Haluan miettiä kunnolla ja katsoa haluanko jotain metallinplasta alahuuleeni ennen kuin menen itseäni rei'ittämään.
2. Äiti ei anna :roll: :mrgreen:

Tietääkö joku muuten umpeutuuko lävistys tai saako sen jotenkin umpeutumaan, jos ottaa korun pois? Vai tulehtuuko se?
 
Kun lävistyksestä ottaa korun pois se umpeutuu, kylläkin ajan kanssa, toisilla ihmisillä nopeammin ja toisilla hitaammin!!
Esim. mulle sanottiin että jos tähän mun korvaan kasvaa sellanen rustopatti joka ei ote lähteäkseen vaikka kuinka puhdistelis niin sitten vaan pitää ottaa koru pois niin se auttaa!!
 
pReTTyKoRny sanoi:
varsinkaan muijille liiat lävärit eivät sovi mutta muutama näyttää hyvältä.....

Hohhoijaa taas tätä... minä ainakin tunnen takuulla enemmän miehiä joille ei lävistykset sopisi kuin naisia.
Itselläni on tavall. korvikset, kulmakoru ja kielikoru, huulen sivuun olen ajatellut ottaa mutta saadaan nyt nähdä...
 
Minulla on ne tavalliset kaksi korvareikää, joissa sitten killuukin usein koruja. Enempiä lävistyksiä tuskin otan, sillä tulehdusherkkänä ihmisenä nykyistenkin hoidossa on ollut tarpeeksi. Pidän kyllä hyvällä maulla tehtyjä lävistyksiä ihan kivoina ja esteettisinä, etenkin napakoruja ja korvarustoreikiä, joihin saa korvanlehtirei'istä ketjun. Ja miesten nännilävistykset ovat jostain mystisestä syystä aina saaneet minuun vipinää.

Puoliskolla ei enää ole lävistykiä, mutta aikanaan kyllä korvarengas sekä nenärengas härkä-mallia. Mitäköhän vanhempani olisivat tuolloin sanoneet? :p

Tatuoinneista en koskaan ole oikein innostunut; johtuu ehkä siitä, etten ole ikinä keksinyt, minkä kuvan itseeni oikein haluaisin loppuelämäkseni. Jos jotain tulee vastaan, voihan sen ottaa, mutta epäilen. Lienen liian oikullinen. :D

Osaakos joku kertoa, miten nännilävistykset vaikuttavat imettämiseen? Olen aina pohtinut tätä. :?
 
Minulla ei ole lävistyksiä, ei edes tavallisia korviksia. Myöskään tatuointeja ei löydy. Joskus halusin tatskan, mutta en kuitenkaan (ainakaan vielä) ottanut, sillä en ole varma haluaisinko katsella sitä vielä viisikymppisenä.

Tatuoinnit ja lävistykset ovat todella hienoja ihmisillä, joille ne sopivat. Muutamat tuntemani ihmiset ovat ottaneet tatuoinnin vain siksi, että se on muotijuttu. Sairasta :roll:
 
Uinéniel sanoi:
Osaakos joku kertoa, miten nännilävistykset vaikuttavat imettämiseen? Olen aina pohtinut tätä. :?

Niin, jotenkin minun logiikkani mukaan siinä voisi käydä niin, että arpikudoksen takia maitotiehyet voisivat mennä umpeen tms...? Ja kuinka miehet, joilla on virtsaputken läpi menevä lävistys, pystyvät pissaamaan?
Nännilävistykset ovat kyllä hurjan nättejä, etenkin silloin, kun niitä on vain yksi.

Itse en sanoisi tatuointien ottamista muotisyistä kovinkaan sairaaksi. Mutta typerää se minun mielestäni ehdottomasti on. Noh, omapa on nahkansa ja se überkooli tribaalinsa jota joutuvat kantamaan siinä loppuikänsä.
On muuten aika hyvä se mikälie mainos, oiskohan joku limppari, jossa ihmiset tatuoivat tosi siistejä kiinalaisia merkkejä ihoonsa, ja kehuskelevat kavereilleen, että "tää meinaa ikuista elämää/voimaa/lohikäärmettä/mitä tahansa muuta mahtipontista", mutta oikeasti tatuoijaukko kopioi merkit kiinalaisen ravintolan ruokalistasta, ja noilla mainosten ihmisillä siis killuu loppuikänsä "tofu 2,30 $" olkavarressa. 8) Itse olisin aika varovainen vieraskielisten merkkien kanssa tatuointia ottaessani. Ja toisaalta, vaikka kiinalaiset ja japanilaiset kirjoitusmerkit ovat todella hienon näköisiä, en kummallakaan kielellä ottaisi tatuointia, noilla kielillä kun ei ole minulle mitään henkilökohtaista merkitystä. En kyllä ottaisi tatuointia millään muullakaan kielellä, en jaksaisi pällistellä samaa tyhmää kuvaa tai tekstiä ihossani loppuikääni.
Allekirjoittaneen entisellä ruotsinopettajalla oli alaselässään joku kirjoitusmerkki, jonka merkitystä hän ei edes muistanut :roll:

Itseäni jossain vaiheessa viehättivät lävistykset aivan älyttömästi, ja harkitsin vakavasti moisen ottamista. En kuitenkaan saanut tehtyä päätöstä siitä, minkä ottaisin, kaikissa oli liikaa huonoja puolia; nenänjuuri ja kulma kasvavat helposti ulos ja arpi on ruma, nenäkoru korostaisi liikaa muutenkin ihan riittävän näyttävää nenääni, napakoru on aika pissis eikä sopisi minun mahaani, suun seudun lävistykset kuluttavat ikeniä ja ajatus kielen lävistämisestä nyt vain on aivan ylitsepääsemättömän kamala.
Mutta, ehkä sitä nännilävistystä joskus hamassa tulevaisuudessa, katsotaan nyt, että tuleeko oikeanlaiset rinnat moiseen (niin, mielestäni nännilävistys ei näytä kovin hyvältä muissa kuin suht pienissä ja pystyissä rinnoissa) [25].
Niin, ja jos lävistyksen ottaisin, ottaisin sen Harnessissa, jonka pääjehu Yazka vaikuttaa ehdottomasti Suomen ammattitaitoisimmalta lävistäjältä. http://www.yazka.com <--Tuolta löytyy aika pätevää infoa lähes kaikista mahdollisista lävistyksistä.

Onko joku nänyt Björkin videota Pagan Poetry? Siinä kuvataan mm. kun Björkin ihoa lävistetään, ja lopputulos on aika hoocee: Björkin selkään on lävistetty kaksi kolmen renkaan riviä vierekkäin, ja niiden läpi on pujoteltu helminauha, niin, että muodostuu eräänlainen nauhakuja. Brr.

Edit, jahas, näin sanottiin Harnessin sivuilla tuosta nännikorun parantumisesta:

Naisilla nännilävistyksen ottaminen ei vaikuta imettämiseen, jos haava on kunnolla parantunut
eikä mitään ylimääräisiä komplikaatioita ilmaannu. Hyvin harvinaista on esim. nännin
rustottuminen niin isolta alueelta siten, että se tukkisi maitorauhaset kokonaan.

Nännikoru on syytä poistaa n. 1 kk ennen imetyksen aloittamista niin että haavan bakteerit ehtivät
poistua etteivät ne välity lapselle.

Jösses, tämä on pisin viestini Käärmeessä aikoihin. Ja aiheesta lävistykset ja tatuoinnit. Jopas jotakin...
 
Ylös